torsdag 15 januari 2009

Mössvirkningseran är igång

Jag har fått pippi på att virka mössor. Riktigt bra och tyst sysselsättning när lillan sover, och symaskinen får vila.




























Mössorna är i 100 % ull. Riktigt sköna att ha på sig. Har exprimenterat lite med att få till mönstret, och det är först vid min fjärde mössa som jag känner mig helnöjd. Första virkade mössan var den gröna, därefter den vita och den lila. Idag blev den senaste mössan klar, den ljusgröna med blixten.

3 kommentarer:

  1. Jag behöver verkligen en mössa. Kan man beställa en brun med någon pilledutt till märke på?

    SvaraRadera
  2. Då får du välja vad du vill ha för pilledutt, och hurdan brun färg du vill ha på mössan, och vilken färg pilledutten ska ha.

    SvaraRadera
  3. Wow vad snygga de är!! Jag har precis köpt garn och börjat de första varven på en mössa, vill ha liknande KASK-mössorna. Har du tips på bra mönster att utgå ifrån, sen undrar jag hur du gör när du byter färg, blir det långa trådar invändigt när du drar garnet vidare eller klipper man av det för varje gång och fäster alla trådar.

    SvaraRadera

Kanske gillar du