fredag 7 augusti 2009

Min första amigurumi


Jag har nu virkat min första amigurumigroda. Det finns så mycket fina kreationer som andra virkat, speciellt dockor. Jag hittade detta mönster, och tyckte det var lagom för mig att börja med, och så hade jag grönt garn över från ett portmonäprojekt, som jag ännu inte avslutat (bilder på det kommer om den blir klar någon gång). Övrigt garn är restgarn från dem virkade mössorna jag gjorde i vintras. När jag väl kom igång med att virka, så gick det rätt fort att få ihop den, även om det tog mig några kvällar.

Projekt som är påbörjade, men ännu inte avslutade är två börsar/portmonäer, en i tyg och en som jag stickat, en tygnalle, och en tyggiraff. Jag får inte riktigt tiden att räcka till i sommarvärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du