söndag 8 november 2009

Ett gammalt projekt, beskrivning på benvärmarna


Denna tröja stickade jag för ett tag sedan, men har legat undanstoppad för senare användning. Nu hoppas jag att det är dags att stora tjejen kan börja använda den, och att den inte blivit förliten. Annars får den ligga och vänta på att minsta tjejen ska växa i den till nästa vinter. Jag hittar inte beskrivningen till tröjan, men när jag gör det lägger jag in det i detta inlägget.

Benvärmarna har jag gjort efter eget huvud, och beskrivningen på den är mycket enkel. Jag måttade på ett ungefär hur stor omkretsen var på tjejens ben, lade upp maskor därefter, och stickade resårstickning, 2 räta, 2 aviga och uppredade varvet ut. Så stickade jag så långa jag ville ha dem, och bytte färg mot slutet för att plocka upp färgerna i tröjan. Maska av löst, och sy ihop sidorna på avigsidan. Gör två likadana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du