tisdag 9 februari 2010

Haklappar efter behov



Nu har minstingen börjat med gröt, och jag inser att jag behöver fler halkappar än dem vi fick från barnens faster. Igår satte jag mig och sydde färdigt den ena blå och sydde tre till. Jag är inte jättebra på kantband, men övning ger väl färdighet. Jag tycker avslutningen på kantbanden är väldigt bra, för dem syns inte :) Dem är gömda under kardborrebandet, och det blir en liten upphängning också. Vaxtygerna är från IKEA. Vill någon sy en egen haklapp, finns beskrivningen här.

Jag sydde även en ny dyna till vår Stokke Tripp Trapp stol i det grönprickiga tyget, men jag höll på att bli galen när jag skulle sy på det avslutande kantbandet med skumfyllningen i, så jag gav upp för kvällen och tar kanske nya tag ikväll igen. Kantbandet ville bara inte på, iaf inte på båda sidorna. Så tänkte jag att jag först syr ihop bara vaxtyget, och sedan syr på kantbandet, men det var så väldigt trögt att sy bara vaxduk, eftersom symaskinen inte matade fram av sig själv, utan jag fick dra den fram med våld. Jag blir väldigt sällan arg, minns inte ens när jag var det senast, men igår kokade jag. Så frustrerande. Jag kan inte minnas att det var så jobbigt att sy den förra stolsdynan.

5 kommentarer:

  1. håller med...symaskinen skall fungera punkt slut:)

    SvaraRadera
  2. Hej! JaG håller med att de skall fungera...jag har en som skulle behöva till doktor...men blir rädd vad det skulle sluta på för att det är Designer 1 mycket avancerat....och nu läggs ner Hysqarna....grrrr
    Lycka till i tävlingen
    Du har fina alstrar ser jag....gulliga med!
    Mvh liene

    SvaraRadera
  3. Hej. fin blogg du har! tittade speciellt igenom alla dina virkade saker :)
    /Vicky

    SvaraRadera
  4. Jag håller också på att sy hakklappar till min lilla tjej som också just börjat smaka lite. Jag har funderat på kantband men hur gör man för att det ska bli snyggt på andra sidan? Svårt!

    SvaraRadera
  5. Tack för din fina kommentar, den blev jag så glad för!
    Det är så kul och virka sina presenter, mottagaren blir gladare också känns det som. Jag fick tag på en oanvänd kondislåda, perfekt att packa in i!
    /vicky

    SvaraRadera

Kanske gillar du