lördag 20 februari 2010

Mera presenter


Vi ska snart på lite kalas, och jag har förberett haklappar, klippt ut i olika tyger och köpt kantband. Ikväll skulle jag börja sy ihop alla, men då inser jag att den gröna tråden tar slut efter två haklappar. Mycket snöpligt. Den enfärgade haklappens färg gör sig inte rättvis på bilden, men det är en sååååå fin mörk plommonfärg med gammelrosa kantband. Den är min favorit. Trodde inte den skulle bli så bra.

Vaxtygerna kommer från Åhlens. Vill någon sy en egen haklapp, finns beskrivningen här. Fler haklappar kommer när jag köpt ny tråd.

1 kommentar:

  1. Åh vad mycket fina haklappar kan tänka mig att den plommonfärgade med rosa band är jättefin. Tycker det är så smart med den lilla öglan som man kan hänga upp den med.
    Biskvin nedan ser god ut jag tycker att de är så goda under december åt jag flera i veckan.


    Ha en härlig söndag/ Mia

    SvaraRadera

Kanske gillar du