fredag 26 februari 2010

Populära



Jag hade med mig några av haklapparna till öppna förskolan, och mammorna blev väldigt förtjusta. Jag fick sålt det mesta, och har fått in några beställningar på haklappar och ett blöjfodral. Det är jätteroligt, även om det blir lite tråkig blogg ett tag. Men det kommer annat framöver också. Vill någon sy en egen haklapp, finns beskrivningen här.

Jag ska på dop imorgon, och fick plocka undan dem som ska med dit. Jag kunde ju inte drömma om att det var mer än någon enstaka som skulle vara intresserad. Populärast är haklappen med blommor med grönt kantband, fast min favorit är ändå den plommonfärgade med gammelrosa kantband som jag bloggat om tidigare.

Jag sydde ett gäng näsduksfodral att ha som småpresenter också. Dem jag sydde innan jul tog slut med en gång. Jag tycker själv dem är så praktiska att ha näsdukar i, och det gör det trevligt att förvara dem i, istället för plastförpackningen.

Blöjfodralen är det sista "stora" jag kunde sy av tyget jag köpte till gardiner och kuddfodral tidigare. Nu har jag bara en liten remsa kvar, som möjligen skulle kunna bli näsduksfodral, eller del av ett lapptäcke. Jag är lite sugen på att sy var sitt till tjejerna, men har inte riktigt fått en bild framför mig hur jag vill dem ska se ut isf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du