onsdag 3 februari 2010

Virkalong och haklapp

Så var kroppen på Ulliga gulliga sakers kärleksbacillen klar också. Det ska bli spännande att se vad den lilla rackaren har i handen sen..
Minsta tjejen har börjat äta mat, eller tanken är att gröten ska ätas upp, men än spottas det mest och jag är osäker på att något kommer ner i magen. Vi fick två haklappar av lillans snälla faster, som jag tycker fungerar bra. Jag har inspirerats av dem och andras fina haklappar och provade om jag kunde sy en jag med. Det gick ganska bra tycker jag, så det blir nog några till när jag införskaffat mer kantband. Så måste jag köpa kardborreband att sy på också, det fattas på denna haklapp också.

Någon som vet, kan man stryka på vaxduk? Det ser ju lite tråkigt med vecket på mitten. Jag har inte vågat prova det än iaf. Tyget är en stuvbit från IKEA.

1 kommentar:

  1. Vilken fin hakklapp jag gillar både modellen och tyget har faktisk tittat på tyget själv.

    Prova att stryka med en tygbit i bomull mellan haklappen och strykjärnet eller stryk på baksidan av hakklappen. Jag tror att det borde gå prova först på en spill bit så du inte förstör den fina haklappen.

    SvaraRadera

Kanske gillar du