tisdag 2 mars 2010

Lite virkat, lite sytt


Igår kväll kände jag för att virka, men ville inte behöva tänka så mycket. Då blev det några kakor, virkade i dubbelt Piggelingarn och virknål 3,5 mm. Och nu är garnet slut, annars hade jag gärna gjort några till.

Och ikväll har jag sytt några haklappar till. En ska till en mamma på samma dagis som vår tjej, och dem andra två är presenter till en kompis. Det blir lite olika stuk på haklapparna bara genom att ta olika kantband. Det tycker jag är häftigt. Vill någon sy en egen haklapp, finns beskrivningen här.

2 kommentarer:

  1. Jag trodde först att du hade virkat knappar men det var visst kakor det måste jag prova, vore kul att ha i lekköket.
    Tänkt vad mycket ett kantband kan göra för att ändra utseende på något. Jag satt och sydde kantband förr året de första är sådär men sen blir de finare och finare.

    Ha en bra dag/ Mia

    SvaraRadera
  2. Underbara hakklappar, de kan få tom mig sugen på att sy.

    SvaraRadera

Kanske gillar du