måndag 8 mars 2010

Med hopp om vår snart..




I helgen har jag virkat mig ett par tofflor som iaf gav mig lite vårkänslor. Ett par ballerinatofflor som egentligen var tänkta att bli ett par Mary Jane, men garnet räckte inte till ankelbandet. Mönstret finns på Virka amigurumi, direktlänk här. Mina fötter är ju sjukt vita, men med lite sol på dem, så ska nog inneskorna bli riktigt fina.

Jag har storlek 39 i skor, virkade med virknål 3,5 mm och dubbelt Floxgarn. Gjorde 25 varv i sulan, och 86 fm runt skon. Tofflorna sitter tight, men det står i mönstret att dem töjer sig något, så det blir nog bra när jag använt dem ett tag. Av 2 nystan garn blev det bara några meter kvar, så det hade inte räckt om jag hade behövt virka en större storlek. Blomdekorationen är virkad i Conny 8/4 med virknål 2,5 mm.

Barnens lillkusin fyller 1 år, och han ska få dessa haklappar i present. Kanske mer en present till föräldrarna, men ändå. Det är ju inte det enda han ska få. Vill någon sy en egen haklapp, finns beskrivningen här.

3 kommentarer:

  1. Så coola tofflor, de hamnar på min att-göra-lista. Synd att den är så lång just nu.

    Det blev aldrig av att jag mailade dig förra veckan, och nu jobbar jag mycket, men förhoppningsvis nästa.

    ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Sådana måste jag prova virka de är så fina nu när våren och sommaren kommer då fårskinnstofflorna är för varma.
    Ha det bra/ Mia

    SvaraRadera

Kanske gillar du