lördag 1 januari 2011

Bra att städa ibland..

Idag städade vi bort julen, och då hittade jag material till en tänkt mantel, som köptes in för ca 9 månader sedan. Min stora tjej lekte mycket på öppna förskolan med att klä ut sig i olika klänningar och en sådan här mantel. Passar ju i utklädning både till en superhjälte eller till en prinsessa, prins eller trollkarl. Material: fuskpäls och velour. Knäppning med kardborreband. Jag insåg efter jag köpt materialet att min vanliga symaskin aldrig skulle fixa att sy så tjockt. Nu sydde jag den med min overlock, och det gick som en dans! Mönstret är eget, men jag har utgått från manteln från öppna förskolan.

Med två tjejer i familjen, inser jag att jag allt som oftast måste sy två av allt, för när jag provade ut den på storasyster höll lillasyster på att toka ur, för hon ville också prova... samtidigt såklart.
Senaste bokinköpet. Mysig inspiration.

1 kommentar:

  1. Åh vad fin! En tygbutik i stan har precis lagt ner, jag passade på att köpa några glansiga och konstiga tyger på utförsäljningen bara för att kunna ha lite när det är dags för utklädningskläder... :)

    SvaraRadera

Kanske gillar du