söndag 10 april 2011

Solhattsdubletter

Dagis har bett oss att ta fram regnkläder och stövlar... och då gick mina tankar på solen, och nya solhattar till tjejerna. För att minimera bråk om vem som ska ha vilken hatt, sydde jag två likadana, en i storlek 48, och en i storlek 50. För att själv kunna hålla reda på vems som är vems, satte jag ett ljust märke på stl 48 och en mörkt på stl 50. Tur att jag sparat några av de första jag beställde. Mönster från Ottobre 3/2009. Hattarna är vändbara, ifall man vill ha det rosarutiga istället för det mönstrade utåt. Väldigt bekvänt att få två hattar efter att ha sytt en, eller här fyra efter att ha sytt två.

4 kommentarer:

  1. Supersöta!!
    Kan ju behövas nu när äntligen vårsolen tittat fram :)
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Vilka jättesöta solhattar! Ska solen skina som i helgen och idag kan de ju vara bra att ha! /Louise

    SvaraRadera
  3. Hej igen (vet inte om mitt förra inlägg kom med)!
    Vilka fina hattar du har gjort. Jag har letat som en tok efter ett mönster till sånna hattar och just det som ottobre har. Du har inte lust att dela med dig av möstret? Jag betalar gärna.. :)
    Mvh Sofia

    SvaraRadera
  4. Superfina!
    Letar för fullt efter mönster till en solhatt till som jag vill sy till min brosdotter, men det är svårt att hitta =(
    Trevlig blogg du har!

    Kram Marina

    SvaraRadera

Kanske gillar du