lördag 14 maj 2011

Napphållare, tetraärtpåsar och napphållsringar

Känns som att det var en evighet sedan jag satt ner och pysslade sist, men lite aktivitet är det ändå. Jag har nu åter napphållsringar, ifall någon vill köpa det, se mer info om det här. Själv har jag sytt två napphållsringar till en liten flicka vars familj jag inte känner. Valde ett rosablommigt tyg, och ett grönblommigt tyg, eftersom jag inte alls vet vad dem kan tänkas gilla.

Jag har länge tänkt att sy ärtpåsar, men det har inte blivit av. Så hittade jag till Makrills blogg och tyckte hennes tetra-ärtpåsar var så fina att jag fick tummen ur att testa att sy några jag med. Innan jag syr fler vill jag att mina tjejer leker lite med dessa, och kollar av så storlek är ok och att dem verkligen håller för lek.

Den virkade duken som är med i bild har jag köpt för 5 kr på loppis. En vacker dag tänkte jag stärka den i form av en skål. Idag regnar det, så den får vänta lite till :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du