fredag 19 augusti 2011

Underlägg i stora lass, 100% lin

Så sakterliga minskar mina nystan av lin som jag köpte på Kasthalls fabriksförsäljning för längesedan. Och antalet underlägg ökar :) Jag har siktat in mig på att virka 8 underlägg av varje, om garnet räcker till det.

Design och mönster, har jag fått från duktiga Skaparstigen, som visar sina underlägg här. Virknål 2,5 mm, garn 100% lin från Kasthalls mattfabrik.

Ljuset är lite sådär på dessa bilder, men vi går ju mot mörkare tider, och då är det svårare att få de där fina bilderna. Ljusare bilder på de första underläggen jag bloggade om för ett tag sedan finns här.

Men jag har hunnit virka fler...
8 mörkgröna med ljusgrön kant...
..och 8 ljusgröna med mörkgrön kant.

Men så kan jag inte bestämma mig för om man blir gladast över att få alla underlägg likadana, eller 4 av vardera, se nedan.

Jag kan ju omöjligen behöva alla dessa underlägg själv, så de kommer att bli presenter av något slag, skulle jag tro. Det känns som att jag virkat hur många som helst, men det genererade ju inte mer än 3 paket. Hoppas att de kommer att bli uppskattade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du