fredag 17 februari 2012

Tyg i brevlådan

Jag har gjort mitt bästa för att inte köpa på mig så mycket mer material än vad jag redan har, men dessa single jersey från Znok kunde jag inte motstå att beställa för att sy vårmössor av vad det lider, och kanske en babyfilt. Jag beställde även ett bomullstyg med ugglor, som jag inte har någon bild på, men av det tyget ska det nog bli sommarklänningar till mina tjejer.
Tyget Fantasiskogen från Znok design.
Tyget Sommar från Znok design.
Båda bilderna ovan är lånade från Znok designs hemsida.

7 kommentarer:

  1. Helt underbara tyger. Förstår att du inte kunde låta bli :)

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tyger.
    Hoppas att allt är bra med er.

    SvaraRadera
  3. Helt förståeligt att inte kunna motstå dessa tyger!! Helt ljuvliga :)

    SvaraRadera
  4. Åh, så snyggt Fantasiskogen-tyget är!! Så fort jag såg det så kändes det som det perfekta mösstyget, men jag som inte kan något om tyger, kan man sy mössa av jersey? Hur mycket skulle du ta för att sy en mössa till en 9 månaders tjej av det? Det ska vara en vårmössa så inget tjockt foder!

    SvaraRadera
  5. Hej Helena T: Det går absolut att sy mössor av jersey, det är rätt vanligt både för vårmössor och vintermössor, bara att vintermössorna är fleece-fodrade.

    Jag har inga mått för 9 månaders-mössa, så du får isf förse mig med huvudmått. 100:- inkl porto. Maila mig på allakansy@gmail.com om du vill.

    Trevlig vår!

    SvaraRadera
  6. Å så vackra tyger. De blir man glada av!

    SvaraRadera

Kanske gillar du