tisdag 20 augusti 2013

Härligt höstig, tjock och mysig stickad tröja med flätor

Denna tröja har jag komponerat själv, och nu känner jag mig extra nöjd, eftersom tröjan blev som jag hade tänkt mig. En höstig och tjock tröja att dra på sig över kläder när hösten kommer med kallare kvällar. Ärmarna är något för långa, men det är bara gosigt när det är kallt ute. Bakstycket fick jag först repa upp, för den blev tokigt stor, men på andra försöket blev den lagom, och snabbt gick det att sticka denna tröja också, så blir någon sugen på att göra något liknande, tveka inte att sticka.

Om det finns intresse, kan jag göra ett inlägg med en beskrivning på hur jag har stickat min tröja. Jag har stickat med stickor 9 mm, och det gick åt 800 g av Naturgarns Alpacka Sport, som är 100 % alpacka. Jag har stickat med dubbelt garn, och masktätheten blev 10 m/10 cm. Tröjan är i storlek M, men det får plats att ha på sig en tröja under utan problem. Den är fantastiskt mjuk, och det har varit riktigt roligt att se flätorna växa fram. Jag är glad att jag vågade!
Nu blommar astilben i trädgården. Den ser så mjuk ut, att man blir sugen att klappa den.

5 kommentarer:

  1. Jätte fin tröja.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Vilken helt sjukt snygg tröja du har stickat!

    SvaraRadera
  3. Hej! Mycket fin tröja du skickat! Skulle du vilja skicka beskrivning till mig?

    SvaraRadera
  4. tette.nybondas@gmail.com är min adress :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig tröja.
    Skulle gärna sticka en själv,så jag tar gärna emot din beskrivning.
    e-post vanvreten@hotmail.com

    SvaraRadera

Kanske gillar du