torsdag 1 maj 2014

Nytt garn i lin/bomull-blandning från Ullcentrum i webshopen

Jag har köpt hem ett gäng härvor med garn från Ullcentrum. Jag tyckte färgen var så vacker att jag inte kunde motstå att köpa. Jag har nystat upp en av härvorna med garnvinda och garnnystare/nystmaskin, och börjat sticka på en Rock Island sjal, som jag stickat en gång tidigare. Jag ser fram emot att få se resultatet växa fram på stickorna.

Ullcentrum spinner det härliga lingarnet Linéa. Den består av 3 trådar lin och 1 tråd bomull. Härvorna görs av 4 olika nyanser som spinns ihop och gör att lingarnet blir levande och spännande. En härva lingarn väger ca 135 gram. 100 g = 440 meter. Tvättråd: färdigt linplagg tvättas i tvättmaskinens ulltvättprogram, 40 grader. Centrifugering, plantorkning. Stryk med ånga på hög värme. Finns på Alla kan sys webshop för 125 kr/härva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du