söndag 16 november 2014

Före - under förändring - efter möbeltapetseringen av farfars två fåtöljer

 
  
  
Bilder säger mer än ord. Dessa två fåtöljer har jag ägnat mina måndagkvällar till under hela våren. Jag har sedan fått fortsätta under sommaren hemma själv. Då hade jag hunnit såpass klart att jag inte längre behövde de verktyg jag har haft tillgång till under kursens gång. När det inte längre är måndagkvällar avsatta för möbeltapetsering, kommer livet emellan och att slutföra dem har dragit ut på tiden. 

Jag hade satt upp ett mål under kursens gång, och det var att jag skulle hinna båda fåtöljerna så klara att jag utan handledning skulle kunna slutföra projektet själv. Dit kom jag, och jag är jättenöjd med det. Fåtöljerna har dessutom sett ut att vara nästan klara, redan när de kom med hem från ateljen. De har gått att sitta i, även om det hängt ner tyg från undersidan och några nålar fixerat skarven fram. Nu känns de skönt att de är helt klara, eftersom jag inte gillar att ha ofärdiga projekt liggandes/ståendes i evighet. Det jag påbörjar, det avslutar jag också. Jag är otroligt nöjd med resultatet och allt jag fått lära mig på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du