söndag 20 november 2016

Snäppet varmare poncho

När jag var på Syfestivalen i Göteborg tidigare i år, kunde jag inte motstå att köpa med mig detta garn hem. Ett kamgarn spunnet i Sverige i ett nu nedlagt spinneri. Efter en del osäkerhet på hur jag skulle tolka beskrivningen är nu denna poncho färdigstickad, blockad och alla garntrådar fästa. Lagom till att hösten är här, är ponchon klar för användning, och kommer förhoppningsvis värma mig många dagar och kvällar framöver. 

Jag köpte 4 hg garn, men fick en del över. (har dock inte vägt hur mycket som blev över ). Den är stickad med rundsticka 4 mm och 7 mm. Barnen har redan önskat att de får likadana, fast i mindre storlek på poncho, så de inte försvinner i den. 

När jag stod hemma med 4 hg garn på härva, då var jag väldigt tacksam för min garnnystare/nystmaskin. Den nystar härvan i ett litet kick. Stickar du lite, och ibland kommer hem med garnhärvor istället för ett färdigt nystan, är en sådan guld värd. Önska dig en i julklapp vet ja!

För er som möjligen hittat bloggen nyligen, vet kanske inte att jag även har en webshop? Besök gärna den, allakansy.tictail.com Där finns garnnystare att beställa. Ibland tar de slut, och då kan det dröja innan jag hinner få hem fler att lägga in i webshopen. Är det till julklapp, vänta inte för länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du