fredag 4 augusti 2017

Långkofta i Loch Lomond

Som jag bloggat om tidigare, beställde jag hem garn från BC Garn, Loch Lomond. Jag fyllde år för ett tag sedan, och av min svärmor fick jag valfri modell stickad till mig i present. Jag tittade runt i olika tidningar vilken modell jag önskade, och hittade denna härliga långkofta i Kreativ Stickning Nr 2 - 2017. Om ni blir sugna att sticka en själv och inte har tidiningen hemma kan det vara så tursamt att den finns att låna på ett bibliotek nära dig. Koftan blev uppskattningsvis i storlek M/L men beskrivningen stickades efter maskantalet för storlek M. 

Den kommer att bli ett givet plagg för mig på jobbet i höst!

För denna tröja, och stickor 5 mm gick det åt 10 härvor á 50 g Loch Lomond i färg LL06. Garnkostnad: 750 kr och Alla kan sy är återförsäljare av detta garn. Skicka mail till allakansy@gmail.com för beställning. Samma garnkvalitet finns i 20 olika färger.

Följ mig gärna på Instagram @allakansy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du