tisdag 26 september 2017

Kalaha i betong


I sommar har jag besökt några bakluckeloppisar, och då köpte jag bland annat ett Kalaha-spel för 10 kr. Det var ju inte det snyggaste spelet, men jag hade en idé om vad jag skulle göra för att snygga till det... jag skulle använda spelet som gjutform! Och nu finns ett värdebeständigt Kalaha. 

Jag har tidigare gjutit betong med Finja Finbetong, men jag fick inte tag i det den här gången, så det fick bli Weber Finbetong. Det kändes grövre när jag blandade till det, men resultatet blev ju lika bra, skulle jag bedöma det som. 

En före bild:
Och formen släppte som ingenting, så om jag vill kan jag gjuta ett till spel i betong.

Här har jag precis tagit ut den ur formen. Då är den fortfarande inte helt torr, och ljusnar efter några dagar till att bli nästan vit/ljust grå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kanske gillar du